Nu är jag seg!

Hejsan! Alltid är jag då bra på att uppdatera xD INTE!

Iaf så har vi haft musikcafé idag och tydligen lät det bra. Dock måste jag erkänna att genrepet gick bättre än själva konserten :P Menmen... Det var inte alltför musikaliska människor där så de märkte väl inget... DE KLAPPADE I OTAKT!!! xD ahhaha! Jaja... Bara för att jag är musikpedant (A)




Hmm... ska jag dra en snabbis om helgen då... =) Kl 9.20, lördag, träffades vi i "Shadow of the Room" + några till på busstation i Piteå och därifrån åkte vi buss till Luleå där vi gick omkring och utforskade en musikaffär *u* Efter någon timmas väntan åkte vi vidare till Boden där tävlingen "Musik Direkt" hölls. Boden är en trevlig liten stad som man kan gå vilse i :D MEN DET GJORDE VI INTE! xD haha!
Iaf fanns det en snubbe, som jobbade på Frasses där, som hade sett våran MYSPACE :D och han tyckte typ att vi var bra :D hihi!  Iaf så började tävlingen kl 4 och vi var andra bandet upp på scen. Vi körde på för fullt och rökmaskinerna med... Olyckligt nog... xD Efter våran första låt gick brandlarmet men ingen fattade vad som hände så vi fortsatte. Först efter vi hade klivit av scenen fick vi veta vad som hade inträffat och det var att röken från rökmaskinerna hade gått in in brandvarnarn så att larmet gick igång xD höhööh! Rolig apa!
Tävlingen fortsatte typ 20 minuter efter att lokalen var utrymd och larmet avstängt. Iaf spelade alla band klart och juryn samlades för att fatta ett beslut. När en jurymedlem kom ut på scenen efter ett tag såg han väldigt bekymrad ut och han erkände att det hade varit VÄLDIGT svårt att avgöra vem som var mest värlig att bli skickad till Uppsala och att juryn hade varit RITIGT oenig. Men vi fick iaf veta att vinnaren blev "Viktor Isaksson Band" (involverar: Joel, Stefan och Viktor Isaksson)



Efter detta skulle vi då hem men vi missade det första bussen så vi fick vänta ytterligare ett tag. Väl framme i Luleå igen fick vi hämtning av Fredriks pappa som skjutsade vidare Adam, Fredrik och mig till Acusticum där Chained hade releaseparty :D Vi headbangade och mådde bra.
Efter rockandet for jag och Adam hem till honom och var med Jeff som också kom dit =) det var trevligt... de korta stunderna jag orkade vara vaken vill säga ><
Det slutade iaf med att jag somnade hos Adam i hans säng och Adam likaså. Jeff sov på en madrass på golvet, men iaf så ringde min mor kl 5 på morgonen och undrade om hon skulle hämta mig... Men jag protesterade och DET FUNKADE DENNA GÅNG! Hör och häpna! Nu ska jag ligga i och protestera i fortsättningen ;D Det KANSKE KAN löna sig :P haha!



Pusshejs!

Kommentarer
Postat av: Adam

Chained <33

2009-04-30 @ 00:15:34
URL: http://adamheterjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0