Idag om exakt en månad...

... är det SISTA anmälningsdagen till musikhögskolan! På musikhögskolornas hemsida har de inte ens lagt upp anmälningsenkät än! Dåligt måste jag säga att det är!

Igår fyllde jag då år i alla fall. Jag fick en massa gratulationer, särskilt på facebook, men också via samtal och sång! :) Dessutom fick jag några fina presenter av mamma och av Adam:



Av mamma: Skylt "Sov Gott", huvudmassage-sak, kort + pengar, mörk choklad.
Av Adam: Mugg, juligt och jättegott te, VÄRLDENS gulligaste brev <3

Hmm. Ja, denna födelsedag lär då vara en som jag kommer att minnas i alla fall. Allt började bra;
mamma kom in och sjöng på morgonen och gav mig presenter på sängen, gick till bussen,
gjorde ett flummigt psykologiprov, blev sjungen för (och grattad) tusen gånger,
hade trumlektion tillsammans med Kajsa där vi gav Johan (lärarn) pepparkakor i form av olika trumgrejer som vi egenhändigt hade bakat i förrgår,
lunch, NuKo med Jazzfilm,
buss hem, trummor, julkalender + te och apelsin.
SEDAN började det gå utför.
Mamma kom hem och jag trodde att vi skulle fara och handla typ direkt men hon skulle ringa en massa samtal, sen vilade hon en stund (hon är dock gode slut efter flytten - förståeligt). Efter det skrev vi handlarlista och medan jag renskrev den började hon kolla på en massa saker på datorn (what?). När vi ÄNTLIGEN skulle fara kom hon på att hon inte hade pengar nog på kortet så då vart hon tvungen att föra över och sen gick hon på toa.
Finally begav vi oss mot Willy's för att bli stannades på denna tjorviga affär myckt länge. När vi äntligen återvände hemåt åkte jag  upp med alla tusen (fem) handlarpåsar och hann precis ställa dem innanför dörren när mamma ringer och säger att hon har kört fast på väg till vår parkeringsplats. Verkligen sjukt vad det snöar! Så jag tog snöskyffeln som fanns utanför ytterdörren och gick mot bilen och började skotta. Bilen tog sig dock bara någon meter så vi prövade igen. Då kom två grannar ut och hjälpte oss, underbara människor!

Vi kom oss slutligen hem och in och började med maten, kring sådär 20.30, men äta fick vi i alla fall. Hade dock blivit erbjuden av Kajsa att följa med på två konserter en kl 18 och en kl 21, men ingen av dem hann jag fara på:/ Well, så kan också en 18årsdag se ut! Hur var din? hehe.

Idag är jag ledig eftersom att vi fick kompa ut kören tack vare Lucia och på psykologin gör andra hälften av gruppen prov (gjorde ju som sagt mitt prov igår).

Nejmen ha en fin dag och helg. Har historiaprov på måndag så min helg kommer väl inte att äga allför mycket ;P

sNÖELIFLINg

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Haha min 18årsdag innebar att vi inte fick ha sovmorgon (var på en onsdag då man brukar ha det) eftersom vi hade genrep inför skoldansen som var veckan efter. Så vi hade rep inför det en hel dag och sen gjorde jag typ inget mer:P

2010-12-18 @ 12:00:43
URL: http://linneaburman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0