A lörday

Idag ska jag, så snart som möjligt, få upp mor ur sängen, äta frukost och fara iväg på Kupan eller eventuellt loppis för att köpa trasmattor, tråd och typ nylonspännband. Önska mig lycka till med att hitta rätt saker!

Igår kollade jag runt på lite trumgrejer. Delvis beställde Adam och jag några saker, eller han beställde mick, micksladd och mickställ medan jag beställde två cymbalställ, en cymbalväska och en trumpall. Gissa vilka "instrument" vi spelar ;O
Hur som helst satt jag även senare på dagen och kollade efter saker som min kusin skulle kunna köpa. Han ska få mitt gamla trumset och för att slippa köpa ett helt nytt behöver han istället bara komplettera saker till mitt gamla. Dock blir det typ lika dyrt som ett nytt NÄSTAN komplett trumset... så vi får se hur de gör. Skulle äga ifall de hittade en massa begagnade saker så det slipper bli så dyrt ifall att nu min kusin plötsligt ändrar sig och inte vill spela trummor så länge ;P

Någon som har en virvel till övers? Den är nämligen svårast att få tag på, till ett rimligt pris för en nybörjare vill säga... hmm. Jag är nåmligen så snål om min gamla OCH min nya virvel. Dels är de i olika material och ger ifrån sig HELT olika sound. En är mer jazzig och den andra är mer modern musik eller rock. Så jag kan inte släppa någon av dem. Dessutom är den äldre virveln utrustad med en överskinnsdämpare som nästan inte finns på nya virvlar!

Nog snackat om trummor. Ska plocka fram frukost så vi tar oss iväg nån gång!

pUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0