Hon hostar och nyser och snörvlar...

Inte roligt nu. Har dragit på mig värsta förkylningen såhär en vecka innan jag flyttar. Hoppas det hittar bli lite bättre innan dess i alla fall.

Igår började dagen, tillsammans med Alex och Karin, med en vända på Kupan där vi alla fyndade fina saker till mycket bra priser. Haparanda blev vårt nästa mål. När vi kom fram åt vi först på Frasses. Helt sjukt vad fint det är! Kristallkronor, sköna stolar och en pipdosa som berättar när maten är klar! FUUUUTUUURE! När vi hade ätit gick vi till en "Fjällräven"-outlet där Alex fyndade en rejäl och fin fjällvandrarryggsäck, en keps och en stickad tröja. Karin hittade en bok ;) Sen for vi trunt på lite olika vildmarks- och sportaffärer för i ett tappert försök att hitta vandrarstövlar och skidåkarkindtejp... ja. Slutligen for vi till IKEA för att hitta lite saker inför hösten. Karin drar till Umeå och jag till Kalix (som sagt). Alex blir ensam kvar i Piteå, stackarn.
Efter en liten stunds vandrande inne på IKEA blir man lätt lite trött och flamsig. Detta råkade vi ut för, så vi bestämde oss för att köpa lite fika. Sen gick vi runt ett tag till innan vi åt midda för att orka med slutspurten då Karin plockade på sig bland annat tunga tallrikar.



För att orka med hela långa resan ner till Piteå bunkrade vi upp med lite godis och chips i bilen. Gött.

När vi kom hem till Alex såg vi en supermysig och vacker dokumentär/film om en hundslädsförare som bodde i Alaska och levde som man bör.

Kände att min mage inte var så glad efter att ha suttit stilla halva dagen och ätit en massa bajs. Den visade senare samma kväll att den inte gillade det vi hade gjort. YTTERLIGARE en omvänd äting blev det för mig. YAY. Men efteråt mår jag bättre än någonsin!
Innan vi somnade vart det en LÅÅÅNG diskussion om världens alla konstigheter och dumheter. Karin försökte banka lite vett i mig, som tyckte att världen kunde försonas genom att man skickar ett paket fullt med rosa ponnyhästar och regnbågar till världens krigsdrivande ledare...

Idag har jag följt med Alex och Karin på stan där vi har investerat i ytterligare saker inför skolan. Jag köpte en pärm för att FÖR EN GÅNGS SKULL kunna organisera mina trumnoter som ju lär bli många detta år ;P Förutom detta klippte sig Alex kort...KORT! Fint vart det då i alla fall som vanligt... Åsså fikade vi på Ekbergs.

bladibladiblaaa... Mor och jag åt pizza... bladibladiblaaa... Fixade in Adam i familjepaketet, så nu ringer vi alla tre gratis åt varandra! :D:D

OCH!



Trumväskorna är klara! Sydde färdigt dem ikväll. SKÖNNT! Nu "behöver" jag bara en bredare matta för att underlätta transport av stativen också. Får se hur vädret är i morron... om man kan ta sig iväg på en loppisrunda!

pUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0