Igår jag bakte

 
I morse jag smakte. Helt ok ändå.
 
50g smör. Smält i kastrull och tillsätt
5 dl vatten. Värm till fingerljumt (ca 37 grader. Hellre lite för kallt än för varmt). Häll ner lite av degspadet i en bunke med
50 g jäst. Lös upp jästen i degspadet och tillsätt sedan resten av det och
ca 1,3l mjöl (mer än hälften grahams, resten vete)
1 tsk salt
1 msk rörsocker
1 tsk bakpulver.
Joxa runt med någon typ av bakverktyg tills det ser bra ut.
JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄS 30 min under bakduk
Knåda och mjöla in mer vetemjöl
Knåda in solroskärnor, linfrö och russin
JÄÄÄÄÄÄÄÄS ca 30 min under bakduk
Pensla med ägg och strö över valfria frön. (Hade bara solroskärnor så det fick det bli)
Grädda längst ner i ugnen ca 30 min i 200-225 grader.
 
 
Bakade även bullar meeeeen... Har redan så många onyttiga bakbilder här på bloggen ;) haha!

Kommentarer
Postat av: Sofia Nilsson

Jag antar att du har flyttat tillbaka till de öppna vidderna i Kalix men jag tänkte att kanske jag och kanske Alex kan komma förbi någon helg längre fram och se ditt place? Det känns som om det var länge sen vi catchade up! :) sen får du ju slälvklart skicka en pling när du är hemma oxå ^^<3

2012-08-23 @ 23:33:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0