In that I believe

Bra Emma, säger jag och ger er en länk till min vän Karins blogg som får leda er vidare till Emmas. Mycket bra skrivet där om att våga leva, nu medan man kan. Inte tänka "tänk om" hela tiden. Ungefär detta har hela min höst bestått av och jag har kommit fram till att man bara lever en gång. Under den resan får man kosta på att göra bort sig och göra en massa dumma saker. I stället för att då gå och gräva ner sig i allt dumt man har gjort får man svälja sin stolthet och be om ursäkt (om så krävs) och sedan dra lärdom av misstaget eller händelsen, som ju kan ha varit bra men kanske inte ebbade ut som förväntat eller förhoppat (för just så heter det ;)). Även fast ett beslut kan kännas hårt för stunden så kan det bara leda till det bättre i slutänden. Även om det tar lång tid innan man är framme vid sitt mål och även om målet förändras, så kommer man till slut dit. Man kan få ta hårda smällar och få se och höra saker som man bara trodde fanns på film men på något sätt, så länge man har vänner kring sig, så tar man sig ur det också och kan dra lärdom. Hela livet är en lång läxa.
Nu är det ett nytt år, ny termin, nya teman, men samma folk (för oss allra flesta). Vad kan vi göra av detta? Jo, ha roligt, lev, ta chanser, prata - håll öppen kommunikation för att undvika missförstånd, var så ärlig som situationen kräver. Har dock erfarit att fullkomlig ärlighet kanske snarare skadar än hjälper, så att hålla inne en liten "vit" del skadar knappast någon.

Ja, där vart det lite hjärnbajs från mig. Great! :) Enjoy! ... Och fråga på som alltid. Frågar man inget, så får man inget veta!

Kommentarer
Postat av: Karin

Så bra skrivet Linnéa! Ibland behöver man höra (eller läsa) någon säga (eller skriva) något för att själv verkligen börja fundera på det. Så var det för mig när jag läste Emmas, och nu när jag läser vad du har skrivit!



Verkar som att 2012 har goda förutsättningar för att bli året då vi VÅGAR, chansar och lever :D Men det lär inte bli helt enkelt, så vi får hjälpa varandra helt enkelt! <3

2012-01-05 @ 00:14:32
URL: http://makeitchange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0