: Något funderande

Ikväll är den såndär kväll då jag bara vill skriva en massa... Men inte egentligen har något att skriva. Känner du igen det? Superunderligt. Fingrarna bara kliar av allt de vill skriva men när man försöker så kommer enbert detta ut...
 
Nåja... Jag kan ju alltid dra lite vardagstjafs och sådant. Idag och i morgon jobbar jag och är även ensam hemma i min och Jonas lilla boning eftersom att han är i Boden där de spelar in "... Så ock på jorden". Alltså fortsättningen av "Såsom i himlen". 
 
Har just sett två väldigt bra, gråtframkallande och tankeställande filmer: 
Trust: En (ca) 15-årig flicka chattar i ett ungdomsforum och får kontakt med en kille som säger sig vara 16 år. De pratar ofta och tycks ha mycket gemensamt vilket leder till att de snart blir kära. Senare kommer killen med en bekännelse. Han är inte 16, men 20 år... Senare 25. Trots detta stämmer de träff i en galleria där hon får se vem han egentligen är... Vilken fantastiskt teasande introdution va?! Helt otroligt. Så nästa film:
 
I taket lyser stjärnorna: Återigen en flicka, i ungefär samma ålder, vars mamma går på cellgiftsbehandling efter ett anfall av bröstcancer. Pappan finns inte i sikte då han bara var en liten "fling" för många år sedan. Flickan, Jenna, får därmed ta hand om både mor och hem men de har en resa i sikte... Så fort mamma har blivit frisk. Dessvärre blir mamman bara sjukare och de får flytta in till Jennas mormor. Vistelsen hos mormodern är inte uppskattad av Jenna som tycker att hon är alldeles för sträng och brydd. Mitt i detta bråkar Jenna med sin bästa vän och hittar en ny kompis, Ullis, som drar med henne ut på fester. Jenna förändras och blir kaxig och bråkig av umgänget med Ullis men snart når också deras vänskap djupare och Ullis finns med som stöd för Jenna i den hårda tid som står framför henne... 
 
Inte ett öga torrt här inte! Nepp! .. Alltså av mina små filmreferat... NEEH!

Okejmen jobb i morgon då! Kajendag, innebär: Mycket folk, mycket räkor, mycket disk, mycket fullt upp... Kajendag innebär: MYCKET!

Tack för mig, jag är tjej, tycker att leverpastej smakar ganska okej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0